Porta w Pałacu spotkanie 20 | koncert Cracow Harp Quintet

Porta w Pałacu spotkanie 20 | koncert Cracow Harp Quintet

niedziela 21.04.2024
16:00
Porta w Pałacu koncert

Hommage a Quintette Instrumental de Paris – w hołdzie francuskiej muzyce. Zapomniana historia i rzadko wykonywany repertuar. Francuski impresjonizm na flet, harfę i trio smyczkowe już 21 kwietnia o godzinie 16:00. Stowarzyszenie Artystyczne Porta Musicae oraz KBF, współgospodarz Pałacu Potockich, zapraszają na dwudzieste spotkanie cyklu „Porta w Pałacu” podczas którego zabrzmi muzyka w wykonaniu wyjątkowej formacji Cracow Harp Quintet.

Program:

Jacques Pillois – 5 Haïkaï, Epigrammes lyriques du Japon – Prière d’orphelin – Jour de l’An japonais – Chagrin d’amour – Solitude (Aubade à la lune) – Rêves de guerriers morts Jean Cras – Quintette – Assez animé – Animé – Lent – Très animé Jean-Yves Daniel-Lesur – Suite médiévale – Monodie – L’Ange au Sourire – Symphonie – Complainte – Danse

CRACOW HARP QUINTET

Harfa – Adrian Nowak
Flet – Magdalena Di Blasi
Skrzypce – Barbara Mglej
Altówka – Jan Czyżewski
Wiolonczela – Paweł Czarakcziew

Krakowski Kwintet Harfowy to zespół złożony z absolwentów najlepszych europejskich uczelni muzycznych – flecistki Magdaleny Di Blasi, harfisty Adriana Nowaka, skrzypaczki Barbary Mglej, altowiolisty Jana Czyżewskiego i wiolonczelisty Pawła Czarakcziewa. Za sprawą wspólnej inicjatywy członkowie kwintetu dzielą się pasją koncertując na scenach w Polsce i za granicą, osiągając również sukcesy na konkursach międzynarodowych (II nagroda na VII Iberian Contest of Chamber Music with Harp w Madrycie w 2019 r.).

Krakowski Kwintet Harfowy, jako jedyny w Polsce profesjonalny zespół kameralny o tym nietypowym składzie, promuje muzykę kameralną stworzoną dla legendarnego Quintette Instrumental de Paris. Formację charakteryzuje miękkość interpretacji francuskiej (cyt. Isabelle Perrin) oraz pełnia i różnorodność brzmienia dorównująca orkiestrze symfonicznej (cyt. Margit Anna Suss).

Zasadniczą część repertuaru grupy stanowią utwory z końca XIX i pierwszej połowy XX wieku, w szczególności wywodzące się z francuskiego impresjonizmu. Oprócz kompozycji autorstwa m.in. Roussela, Crasa czy Tourniera, w programie pojawiają się dzieła polskich kompozytorów takich jak Aleksander Tansman. Artyści, nie ograniczając się do wykonawstwa muzyki impresjonistycznej, stale poszerzają repertuar o nowe pozycje, tworząc autorskie aranżacje utworów kameralnych i orkiestrowych, oraz angażując się w projekty wykraczające poza ramy szeroko pojętej muzyki klasycznej. W maju 2022 roku ukazał się ich debiutancki album „Hommage” – wydawnictwo DUX.